Succesverhalen

“Het saamhorigheidsgevoel komt nog sterker naar voren”

“Onze medewerkers zijn altijd al collegiaal en betrokken, maar in deze tijd zie je dat saamhorigheidsgevoel nog sterker naar voren komen. Dat maakt me trots.”

 

Marc Roemer Polygarde bewarking en beveiligingMarc Roemen, Managing Director van Polygarde, vertelt over de medewerkers van Polygarde die gedurende deze crisis doorwerken.

 

 

 

Welke impact heeft deze crisis op Polygarde?

“Natuurlijk heeft de pandemie ook een grote impact op Polygarde, zowel economisch als emotioneel. Je hoopt dat iedereen aan het werk kan blijven, en dat is ons ook gelukt. Weliswaar zijn er de afgelopen periode minder uren gewerkt, maar niemand hoefde thuis op de bank te blijven zitten. In de beveiliging is ondertussen iedereen weer volledig aan de slag en de verkeersregelaars zijn ook bijna allemaal weer aan de slag. Daar zijn we heel blij mee.”

Kun je een voorbeeld noemen van een sector waar nu minder werk is dan voorheen?

“De kersen op de taart, dat zijn de evenementen, de festivals, de voetbalwedstrijden enzovoorts. Dat zijn de leukste werkzaamheden en leuke werkplekken. Bezoekers zijn goedgehumeurd en een dagje uit. Daar kijken ook onze medewerkers naar uit, maar helaas zijn die evenementen voorlopig nog uitgesteld. Iedereen kan wel aan de slag bij de reguliere werkzaamheden, laten we hopen dat die leuke opdrachten ook gauw weer komen”, zegt Marc.

Kregen jullie ook extra opdrachten?

“Deze crisis kon natuurlijk niemand voorzien en in de praktijk ontstonden vanwege de pandemie ook bijzondere opdrachten voor de medewerkers van Polygarde. “Je hebt vast gehoord van het Corona hotel in Urmond. Daar hebben onze verkeersregelaars geholpen om alle voertuigbewegingen van cliënten, personeel en leveranciers in goede banen te leiden. Onze beveiligers hebben daarnaast hun steentje bijgedragen aan het beveiligen van de locatie.

Een ander voorbeeld zijn de controles in het heuvelland. “Op een gegeven moment werd besloten om het heuvelland tijdelijk te sluiten, vanwege de drukte van dagjesmensen en om een verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Onze medewerkers hebben toen op strategische toegangswegen controles uitgevoerd om het verkeer in deze regio zoveel mogelijk te beperken. Dat zijn natuurlijk werkzaamheden die je bijblijven uit deze onwerkelijke tijd”, licht Marc toe.

Jullie leiden BOA’s op. In deze tijd een belangrijk beroep. Kun je hier meer over vertellen?

“Naast beveiligers, verkeersregelaars en receptionisten leiden wij inderdaad ook BOA’s op. De pandemie heeft geleid tot nieuwe regels die we als burgers in openbare ruimtes moeten naleven. Dat betekent voor onze BOA’s dat zij zich die nieuwe regels snel eigen moeten maken en in de praktijk moeten controleren of mensen zich houden aan die regels. Denk daarbij aan het aanhouden van 1,5 meter afstand, maar ook of er geen samenscholingen zijn van groepen. Onze medewerkers zijn zich bewust hun verantwoordelijke taak. Dat is mooi om te zien.”

Hoe hebben jullie de informatievoorziening naar medewerkers geregeld?

“Gelukkig konden de medewerkers van Polygarde door blijven werken. “We hebben vrij snel onze medewerkers ingelicht dat iedereen kon blijven en dat niemand zich zorgen hoeft te maken over zijn of haar toekomst. In een tijd waarin veel bedrijven het moeilijk hebben, is het van belang dat je als medewerker weet hoe het met je bedrijf gaat en waar je aan toe bent.” Polygarde vindt het belangrijk dat medewerkers goed worden begeleid en geïnformeerd. “We nemen daarin een proactieve houding aan en schenken veel aandacht aan onze medewerkers. We waarderen hun inzet en houden regelmatig contact. Zo weten we wat er speelt en of iemand begeleiding of hulp wil. Bij ons ben je geen nummer. Jij als persoon staat centraal.”

Jullie leiden mensen op. Hoe is dat gegaan de afgelopen periode?

“Nu de medewerkers van Polygarde weer volledig aan de slag kunnen, wordt ook weer een start gemaakt met de opleidingen. We leiden normaliter constant mensen op, maar dat moesten we noodgedwongen even stopzetten. We hebben in de tussentijd echter niet stilgezeten en hebben op ons kantoor flink wat zaken aangepast. We geven nu bijvoorbeeld les aan kleinere groepen in grotere lokalen. Zo kunnen we tóch mensen opleiden én voldoen aan de richtlijnen”, legt Marc enthousiast uit.

 

Polygarde is onderdeel van MTB, partner van IMMENS, en levert beveiligers, verkeersregelaars en receptionisten. Bij MTB zijn ook medewerkers van Polygarde werkzaam: zij bemannen als gastheer of gastvrouw de receptie. “We leiden mensen op tot een beroep dat past binnen ons dienstenpakket, dat heeft onze focus. Daarbij werken we samen met gemeentes, het UWV en sociale werkbedrijven zoals MTB.”

Meer informatie over Polygarde.

Deel dit verhaal

Bekijk ook:

Menu